Jedną z technologii znacząco zwiększających wydajność ich pracy różnych firm są systemy CRM (Customer Relationship Management). Ich wdrożenie może zrewolucjonizować sposób funkcjonowania Twojej firmy – w tym biura tłumaczeń. Korzyści z wdrożenia CRM bardzo szybko odczują zarówno Twoi pracownicy, jak i klienci. Dowiedz się, dlaczego nowoczesny CRM jest dziś niezbędnym narzędziem także w branży tłumaczeniowej!
CRM dla biura tłumaczeń – czym dokładnie jest ten system?
Nowoczesny CRM stworzony dla biura tłumaczeń pomaga zintegrować wszelkie procesy związane zarządzaniem relacjami z klientami czy projektami tłumaczeniowymi. Jego zadaniem jest gromadzenie, porządkowanie i wykorzystywania informacji o zleceniodawcach. Obejmują one dane kontaktowe, historię zrealizowanych projektów czy płatności.
Nowoczesny CRM stworzony specjalnie dla biura tłumaczeń powinien umożliwiać m.in.:
- tworzenie raportów i analizę danych związanych z klientami zlecającymi tłumaczenia,
- analizę danych dotyczących projektów tłumaczeniowych,
- śledzenie statusu poszczególnych zleceń tłumaczeniowych,
- wspomaganie na różnych płaszczyznach działań marketingowych i pracy handlowców.
System CRM dla biura tłumaczeń to zaawansowane narzędzie usprawniające pracę całej firmy. Jego wdrożenie pomaga w podejmowaniu strategicznych decyzji biznesowych, a w dalszej perspektywie wpływa także na jakość obsługi klienta.
CRM dla biura tłumaczeń – korzyści z wdrożenia systemu
Biuro tłumaczeń, w którym nie wdrożono systemu CRM, wiele traci. Taki system jest narzędziem wszechstronnie wspomagającym działanie firmy. Pomaga zadbać o marketing, sprzedaż oraz o budowanie dobrych, trwałych i owocnych relacji biznesowych z klientami. Baza danych systemu CRM może być dostępna dla pracowników biura i wiąże się z lepszą komunikacją wewnątrz firmy. Jakie inne korzyści wynikają z wdrożenia CRM w biurze tłumaczeniowym?
Efektywne zarządzanie relacjami z klientami
Dzięki centralizacji wszystkich danych i informacji o klientach pracownicy biura tłumaczeń mają szybki dostęp do pełnej historii współpracy z danym zleceniodawcą. Wpływa to na jakość i wysokie standardy obsługi. Klient, kontaktując się z biurem, nie musi każdorazowo przypominać wcześniejszych ustaleń co do jego projektu.
Nowoczesny CRM pozwala również na grupowanie klientów według różnych kryteriów. W przypadku biura tłumaczeń może to być podział ze względu na branżę, preferowane języki czy wielkość i częstotliwość zleceń. System umożliwia również zdefiniowanie potrzeb zleceniodawcy i stworzenie dla niego spersonalizowanej oferty.
CRM ułatwia także podtrzymywanie kontaktu z klientem. Pomaga to budować długotrwałe relacje ze zleceniodawcami. System może automatycznie przypomnieć np. o konieczności kontaktu.
Stały i łatwy monitoring sprzedaży
System CRM pozwala śledzić i analizować:
- liczbę pozyskanych nowych klientów,
- wartość zrealizowanych usług (projektów tłumaczeniowych),
- efektywność w realizowaniu planów handlowych przez poszczególnych handlowców czy opiekunów klientów,
- wydajność tłumaczy, z którymi współpracuje biuro.
Dzięki systemowi CRM stworzonemu specjalnie dla biura tłumaczeń masz stały wgląd w aktualną sytuację sprzedażową firmy. Raporty i analizy pozwalają na ocenę skuteczności działań marketingowych oraz podejmowanie strategicznych decyzji na podstawie rzeczywistych danych aktualizowanych na bieżąco.
Łatwiejszy mailing marketingowy
System CRM usprawnia również e-mail marketing. Dzięki zaawansowanym funkcjom pozwala on generować gotowe listy mailingowe kierowane do określonych grup odbiorców.
Tym samym CRM pomaga docierać zarówno do stałych, jak i potencjalnych klientów. Może także automatycznie wysyłać przypomnienia dotyczące mailingu. Takie wsparcie e-mail marketingu oznacza oszczędność czasu pracowników i regularny kontakt z klientami – np. by przedstawić im nową ofertę.
Wsparcie i możliwość planowania pracy handlowca
CRM pozwala na planowanie kontaktów z klientami z uwzględnieniem ich priorytetów i potencjału sprzedażowego. Umożliwia też raportowanie przebiegu rozmów i przeprowadzonych spotkań. Pozwala to na łatwe przypomnienie ustaleń przed kolejnym kontaktem ze zleceniodawcą.
Jaki CRM dla tłumacza będzie najlepszy?
CRM dla biura tłumaczeń powinien mieć funkcje dopasowane do potrzeb branży językowej. Należy do nich możliwość zarządzania projektami tłumaczeniowymi, targetowanie grup klientów czy wsparcie pracy handlowca sprzedającego usługi tłumaczeniowe.
Czy każde biuro tłumaczeń potrzebuje nowoczesnego CRM? Na jego wdrożeniu skorzystają wszyscy – tłumacz, klient i cała firma. Stosowanie systemu CRM oznacza możliwość łatwiejszego zarządzania pracą biura, realizowanymi projektami, a także całym marketingiem i sprzedażą. Przekłada się to na efektywność pracy zespołu, satysfakcję klienta, a ostatecznie – na rentowność firmy. Z tego powodu odpowiednio skonfigurowany system CRM jest tak samo potrzebny w branży tłumaczeniowej, jak narzędzia CAT, glosariusze i pamięci tłumaczeniowe, nowoczesne bazy dostawców czy TMS i LSP zintegrowane z CAT.